بالا

وبلاگ

تاریخچه تخت خواب تاشو

 تاریخچه تختخواب تاشو با تخت خواب کمجا

تاریخچه تخت خواب تاشو ، تخت کمجا : تختخواب تاشو به نام ویلیام لارنس مورفی (۱۸۷۶–۱۹۵۷) ، یک مهاجر ایرلندی در نیویورک است که می خواست یک روش خلاقانه برای ایجاد فضای مناسب در آپارتمان کوچک خود پیدا کند.

او تقاضای اولین حق ثبت اختراع خود را در حدود سال ۱۹۰۰ ارائه کرد.

طبق گفته ها ، او در با یک خواننده اپرا بود ، اما در یک آپارتمان یک اتاقه در سانفرانسیسکو زندگی می کرد ، و قانون اخلاقی آن زمان با ورود یک زن به اتاق خواب یک مرد مغایرت داشت.

البته تخت های تاشو قبلاً از آن نیز وجود داشتند ،  اما مورفی طرح های محوری دورانی  و متعادل را معرفی کرد که برای آنها حق امتیاز  اختراع ثبت شده از جمله یکی برای “تخت مخفی” در ۱۸ ژوئن ۱۹۱۲ به ثبت رساند. ،و دیگری برای “طراحی برای یک تختخواب” در ۲۷ ژوئن ۱۹۱۶٫

از تخت های مورفی به جهت صرفه جویی در فضا استفاده می شود ، و در مکان هایی که فضا محدود است ، مانند خانه های کوچک ، آپارتمان ها ، هتل ها ، خانه های سیار و خوابگاه های دانشگاهی محبوب هستند.

در سال های اخیر ، به تختخواب های مورفی آپشن هایی مانند چراغ و روشنایی ، کمد و کابینت و اجزای اداری مثل میز تحریر و کامپبوتر را شامل شده است.

این مجموعه تخت ها به دلیل ضعف اقتصادی مردم، در اوایل سال ۲۰۱۰ شاهد محبوبیت مجدد در بین جوانان بودند ، به طوری که جوانان به جای خرید و اجاره خانه ، به خانه والدین خود باز می گشتند.

منبع : https://en.wikipedia.org/wiki/Murphy_bed