بالا

وبلاگ

چه داروهایی در درمان کرونا موثرند

چه داروهایی در درمان کرونا موثرند؟

پزشک بیمارستان بوعلی با گلایه از برخی پزشکان عنوان کرد:

برخی از همکاران ما تصور می‌کنند که داروهای پیش پا افتاده و اولیه را نمی‌توان برای بیماران کرونایی سرپایی تجویز کنند

درحالی که برخی از داروها مثل داروی “فاموتیدین” که به عنوان ضد اسید معده تجویز می‌شود در مقالات اثر ضد تکثیر کرونا در آنها دیده شده است و در پروتکل های ابلاغی نیز آمده است که برای بیمارانی که حالشان وخیم نیست و روزهای اول بیماری خود را سپری می کنند می‌توان از این دارو استفاده کرد.

داروی “ملاتونین” که در گذشته برای خواب راحت در شب‌ها تجویز می‌شده است، هم اکنون به عنوان خط اول درمان کرونا استفاده می‌شود

همچنین با توجه به اینکه کووید ۱۹ یک بیماری ویروسی بوده و باکتریایی نیست اما اگر بیمار دچار التهاباتی شد از “آنتی بیوتیک‌های آزیترومایسین” نیز می‌توانیم استفاده کنیم که توصیه می شود از آنتی بیوتیک‌هایی با دوز پایین استفاده کرده تا در سال‌های بعد که بیمار اگر دچار بیماری‌های عفونی شد، دست ما بازتر باشد.

وی با یادآوری اینکه پروتکل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی و پزشکان اواخر شهریورماه امسال به روز رسانی شده است، تصریح کرد:

همه پزشکان باید به روز باشند و حتما پروتکل را مطالعه کنند.

نظرات متفاوت پزشکان باعث بی‌اعتمادی مردم به پزشکان می‌شود و از طرف دیگر دلالان داروها اقدام به خالی کردن جیب مردم می‌کنند و به شدت توصیه می کنیم مردم گول این دلال بازی ها را نخورند.

این پزشک بیمارستان بوعلی با تاکید برآنکه مردم در ابتدای بیماری حتما به پزشک مراجعه کنند، مطرح کرد:

اگر دیر به پزشک مراجعه کنید دیگر کاری از دست پزشکان بر نمی‌آید و حتی داروهایی مانند رمدسیویر که تبلیغات زیادی روی آن صورت می گرفت هم نمی‌تواند کاری برای بیمار بکند.

(در روزهای گذشته اعلام شد که این دارو نیز دیگر تاثیری بر بیماران کرونایی ندارد)

منیع : https://www.tabnak.ir/fa/news/1009790/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D9%84%D8%A7-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B7%D9%84%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7